neljapäev, 25. aprill 2013

Üldeesmärk ja peamised taotlused

"Waldorf-pedagoogika eesmärk ongi see, et lapsest kasvaks inimene, kes oskab iseseisvalt mõelda ja on oma valikutes vaba."
Külli Saul, Viljandi Vaba Waldorfkooli kasvataja



Waldorfkoolides rakendatakse waldorfpedagoogikat ehk steinerpedagoogikat. Maailma esimene waldorfpedagoogiline kool asutati 1919. aastal - Stuttgarti Vaba Waldorfkool. Eestis asutati esimesed waldorfkoolid 1990. aastal - Rosma külla, Tartusse, Tallinnasse.
Antud teabevärav annab hea ülevaate waldorfpedagoogikast - esindaja, koolid, kriitika, kogemused. Teabevärav sisaldab ka pilte ja videosid, mis kõik sümboliseerivad ja kirjeldavad antud pedagoogilist suunda.

Kõik waldorfkoolid maailmas on omavahel sarnased õppekava ülesehituse põhimõtete osas.
Igale koolile on jäetud võimalus üldisi põhimõtteid ise teostada ja arendada, see tagab iga kooli omapärasuse.
Õppekava toimimine on seotud iga kooliga erinevalt, see on erinev tavakoolide õppekavast.



Põhimõtted:
  • TEGEVUSLIK ASPEKT KASVATUSES

    Tahtejõu tugevdamine
    Kujutlusvõime arendamine
    Eakohase intellektuaalse võime arvestamine
    Tegelikkusega suhtestatud mõtlemine
    Harjumuste kujundamine

  • KUNSTILINE ASPEKT KASVATUSES

    Tundeelu areng
    Intellektuaalne areng
    Analüüsivõime ja kvaliteeditunnetus
    Meelte arendamine
    Sotsiaalsed ja moraalsed tunded
    Kunstilised projektid

  • INTELLEKTUAALNE ASPEKT KASVATUSES

    Üldharidus
    Huvi ja vastutus
    Intellektuaalne kujutlusvõime
    Kausaalse mõtlemise võime
    Õpetuse kujundamine tervikust lähtuvalt
    Õpilase teadvuse ja teadlikkuse areng

  • ÜLDINE ÕPPEPROTSESS, SELLE DIFERENTSEERIMINE JA PLANEERIMINE

    Õppetunni ülesehitus 1.-8. klassis
    Õppeprotsess murdeea järel
    Õppetunni ülesehitus 9.-12. klassini
    Nädala töörütm
    Kooliaasta rütm – koolipeod
    Klassiväline tegevus õppe- ja kasvatusprotsessi osana

  • KOOSTÖÖPÕHIMÕTTED JA TÖÖKORRALDUS KOOLIS

    Õpetajate kolleegium
    Töögrupid
    Kodu ja kooli vaheline koostöö
    Koostöö organiseerimine koolitöö eri valdkondade vahel

  • KOOLI JUHTIMINE

    Kooliselts
    Õpetajate kolleegium - kooli nõukogu – kooliseltsi juhatus



Waldorfpedagoogika püüab arendada õpilaste loovust algusest peale ilma seda suunamata ehk valmis tehtud vormide asemel koostavad õpilased ise endale "vormid", õpikud, vihikud. Näiteid võite lugeda veel ka Viljandi Vabas Waldorfkoolis nähtud tunni kirjeldusest, mis on antud teabevärava ühe postitusena väljatoodud.

Waldorfkoolide eesmärgiks on arendada sotsiaalset pädevust, õppida piltide järgi ehk siis õppimine läbi tegevuse, tundlikkuse arendamine hingeliste omaduste suhtes, "hingav" õppimine ehk laps ei ole ülekoormatud, olulisel kohal on õpetaja. Koolides toimub tsükliõpe. Tundides tõstetakse küsimusi ning jäetakse mõni ka lahtiseks, et õpilase mõttetöö tegeleks selle lahendamisega edasi. Õpetajad annavad igale õpilasele individuaalse hinnangu.

Allikad:

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar